Zwolle - Vught - Reisverslag uit Vught, Nederland van WenPLissabon2017 - WaarBenJij.nu Zwolle - Vught - Reisverslag uit Vught, Nederland van WenPLissabon2017 - WaarBenJij.nu

Zwolle - Vught

Door: Paul

13 Mei 2017 | Nederland, Vught

Na een goede nacht slapen, een ontbijt met de kinderen en kleinkinderen en uitgezwaaid door de buren, op weg. De route richting Vught is gemaakt via de planner van de Fietsersbond en zou 130 km beslaan. Het liep anders. Op enkele cruciaal momenten liep de GPS vast waardoor de reis via Google Maps op de mobiel van Wolter de verdere route bepaalde. Op een lang pad over de Veluwe rijden we een stel fietsers voorbij. In het voorbij rijden herken ik Alf, de oudste zoon van mijn broer, die met Saskia genoot van een weekend op de Veluwe. In tegenstelling tot de weerberichten blijft het droog en zonnig. De wind werkte niet echt mee. Bij Elst even voor Amerongen gaan we de Nederrijn over richting Ingen. Op twee derde van de afstand naderde een donkere lucht die ons in een korte tijd noodzaakte geheel in de regenkleding te stappen. Het kwam met bakken de lucht uit, de wind stak op en enkele zware donderklappen maakten de sfeer compleet. Na een korte koffiestop dertig km voor Vught voelden we het zitvlees en was uiteindelijk bij aankomst de energie zo goed als op. Dit was na een warme douche en een voortreffelijke maaltijd weer snel vergeten.
Spreuk van de dag: "Prijs de route niet voor de bestemming is bereikt".
Morgen van Vught naar Maastricht

• 14 Mei 2017 - 10:33

Anne Bakker:

De kop is der ôf mei ups en downs.
    Tige benijd nei it fierdere ferrin.
    Ik hingje oan jimme lippen, stjoer en pedalen en jouw as it nedich is in digitaal setsje.

• 15 Mei 2017 - 16:31

Sjra Geelen:

Goede en minder goede start. Wij wensen jullie een goede reis met minder tegenwind en regen dan in de eerste etappe en veel opbouw aan kracht en energie en natuurlijk vooral veel plezier samen. Tot een volgende gelegenheid. Annemiek & Sjra.