Vught - Maastricht - Reisverslag uit Vught, Nederland van WenPLissabon2017 - WaarBenJij.nu Vught - Maastricht - Reisverslag uit Vught, Nederland van WenPLissabon2017 - WaarBenJij.nu

Vught - Maastricht

Door: Paul

14 Mei 2017 | Nederland, Vught

Het begin van de tweede dag loopt soepel, het geheel op orde zo lijkt, totdat de fiets uit de schuur moet. Waar is de fietssleutel? Het grote zoeken begon. Alles wat maar een rol zou hebben kunnen gespeeld rond het moment dat de fiets op slot ging werd vier vijf keer op de kop gehouden. Zelfs tijdens het overheerlijke ontbijt en door de binnen druppelende uitzwaaiers werd gezocht. Niets! Deze dag voor het eerst met volle bepakking en de reservesleutel op weg. De eerste kilometers nog wat onwennig door het Brabantse land een helder moment. De sleutel zat in de portemonnee (ja!) . Halverwege de dag kwam er een pop up bij mij binnen; “Wolter waar heb je de tentstokken?” Die liggen nog op mijn bureau was het antwoord. Onderweg maar kijken of we nog nieuwe kunnen kopen. Het weer is goed op de wind na. Met de Zuid Willemsvaart naast ons was het een rechte lijn naar Maastricht. Na de markt van Maastricht ging het nog vijfentwintig meter omhoog voordat we op ons logeeradres, rond 17.30 uur, bij Meindert (studiegenoot Wolter) en Heleen aan kwamen. Het werd een hartelijk welkom dat met diverse versnaperingen doorging tot bedtijd. Morgen echt los.
Spreuk van de dag: Foar de wien is els en ien hurdsieler.
Morgen naar ???