Maastricht - Rivage - Reisverslag uit Rivage, België van WenPLissabon2017 - WaarBenJij.nu Maastricht - Rivage - Reisverslag uit Rivage, België van WenPLissabon2017 - WaarBenJij.nu

Maastricht - Rivage

Door: Paul

15 Mei 2017 | België, Rivage

Het ontbijt sloot, na een goede nachtrust, naadloos aan op een mooie avond ervoor. We bleven iets langer omdat de campingwinkel in Gronsveld pas om tien uur open ging. Om half tien op pad. Het beloofd een mooie dag te worden. De Campingwinkel had wel stokken, maar in een verpakking die niet de totaal gevraagde lengte vertegenwoordigde. Twee pakken werd te duur. Verder richting luik langs de Maas en het Albert Kanaal. Dwars door Luik via de weg die we vroeger vaak met vakantie richting Middellandse Zee namen, pikten we het riviertje de Ourthe op. Een klein stukje was de E25 te horen die daar het bekende valse plat op gaat en je je afvroeg of er iets met de auto was. Zeker een Citroen Diane. Het volgen van de Ourthe bleek ons van de geplande route af te brengen wat gezien de mooie natuur en het perfecte weer geen probleem was.
Onderkomen op een camping gevonden in Rivage in een klaarstaand tentje. Tijdens het eten van een patatje Speciaal verdween een tand van een plastic vorkje samen met een patat richting maag. Er vanuit gaande dat die tand zijn weg zou vinden sloot ik het maaltje af met een ijsje.
Spreuk van de dag: De boog kan niet altijd gespannen staan.
Morgen van Rivage naar Bastogne