Verdun - Vitry-le-Francois - Reisverslag uit Vitry-le-François, Frankrijk van WenPLissabon2017 - WaarBenJij.nu Verdun - Vitry-le-Francois - Reisverslag uit Vitry-le-François, Frankrijk van WenPLissabon2017 - WaarBenJij.nu

Verdun - Vitry-le-Francois

Door: Paul

20 Mei 2017 | Frankrijk, Vitry-le-François

De fietsen stonden nog onder het raam van het F1 hotel. Het is droog maar best fris. Het ontbijt bestond uit cornflakes, brood met verschillende zoetigheden en koffie. Voor het verlaten van Verdun nog wat broodjes en een stuk koude pizza ingeslagen voor onderweg. Dit bleek achteraf ook wel nodig. Onze eerste koffiepauze was na 77 kilometer met nog 20 te gaan. Onderweg op de route veel dorpjes zonder een café of iets dergelijks. De route was heel gevarieerd. Even buiten Verdun zag je nog restanten van de loopgraven, opgenomen in het groen van een tegen de heuvel gelegen weiland. Even verder, ook tegen een heuvel, een groot kerkhof met vele witte kruisjes. Weer verder reden we over goed verharde landbouwwegen door de glooiende heuvels met diverse gewassen zoals koolzaad. De gele kleur van de koolzaadvelden steekt altijd mooi af tegen de diverse kleuren groen en het grijs witte van de bewolkte lucht. Na Triaucourt-en-Argonne leidt de GPS ons een groot stuk langs het Marne – Rijn kanaal met heel veel sluizen. Op het stuk tussen sluis 49 en 62 zagen we twee vrachtschepen en één grote industriële activiteit van Arcelor Mittal, de groep waaronder onze hoogovens in IJmuiden valt ( Voorheen Tata Steel ). De laatste 20 km hebben we in een “treintje” afgelegd. Het zijn lange stukken weg waaraan vooral met tegenwind geen einde lijkt te komen. Even doortrappen lost dit op. Op het plein van Vitry-le-Francois blijkt dat ik samen met Tjitske al eens in het stadje ben geweest en had gegeten in Le Grillardin. Via booking.com had Wolter wat onderkomens gevonden in een aansprekend prijssegment. Het werd ‘Au Bon Sejour’. Voor het avondeten zijn we naar het eerder genoemde restaurant gelopen om de verbrandde calorieën weer aan te vullen.
Spreuk van de dag: Op het labyrint van het leven is mogen / kunnen doorgaan en overwegen een zegen.
Morgen naar Troyes.

• 21 Mei 2017 - 18:27

Maartje:

Een week onderweg en al wat kilometers en spreuken verder, wat genieten voor jullie!
    Leuk jullie wat te kunnen volgen!

Veel plezier samen!

Lieve groetjes Maartje