Gelos - Oloron St. Marie - Reisverslag uit Gelos, Frankrijk van WenPLissabon2017 - WaarBenJij.nu Gelos - Oloron St. Marie - Reisverslag uit Gelos, Frankrijk van WenPLissabon2017 - WaarBenJij.nu

Gelos - Oloron St. Marie

Door: Paul

04 Juni 2017 | Frankrijk, Gelos

Goed geslapen, ingepakt, kamer opgeruimd, lakens naar de hal en op zoek naar een ontbijt. De koffie uit de automaat was koud. Het weer is best fris en met een aangegeven gevoelstempratuur van 12 graden kwam de regenjas goed van pas. Oloron St. Marie is maar 36 km van Gelos (Pau). Om in een keer vanaf Pau te gaan, zou met een totaal van 122 km, niet haalbaar zijn. Bovendien ging het middags weer regenen en was de klim tussen Pau en Oleron al een aardige hobbel. De man uit Wageningen fietste ons weer achterop en ging met een groet voorbij. Op een terras in Oloron met een bak koffie zagen we hem in de verte rond fietsen. Het begon weer te regenen en dus tijd een onderkomen op te zoeken. Niet veel later viel het gestaag uit de hemel en is het fijn om droog van binnen naar buiten te kunnen kijken. Omdat we zo vroeg waren was het heerlijk om even te kunnen lezen en met Wolter te filosoferen over wat mensen er toe brengt toevallige passanten ( Londen ), voor hun eigen hoger doel, te doden. Aan het eind van de middag toen het redelijk droog was het stadje doorgelopen. Met donkergrijze wolken en regen is het erg mistroostig. Er was ook niet veel te doen, veel was dicht. Ik zag de gang naar een Mc al weer voor me. Tegenover het station was nog een Pasta Gril open waar de nodige calorieën, voor morgen, werden genuttigd. Een bijgevoegde foto vanaf ons tafeltje doet de eerder genoemde herinneringen weer voorbij komen. De verwachting is dat het morgen droog is en daar hopen we op.
Gedachte van de dag: Van Geloof in liefde, Hoop op liefde naar Liefde door liefde.
Hopelijk morgen naar Jaca

• 04 Juni 2017 - 23:55

Tjitske :

Succes voor morgen. Wens jullie mooi weer, zodat jullie kunnen genieten van de klim, uitzicht boven en de afdaling. Maak maar een paar mooie foto's! Tút voor beide.

• 05 Juni 2017 - 10:51

Mirjam:

Prachtige verhalen Paul. Je schrijft mooi wat maakt dat ik nog meer geniet van m'n kopje koffie in de tuin met de ochtendzon. Een uitgever is zo gevonden. Geniet mannen! Liefs Mirjam