Palencia - Benavente - Reisverslag uit Benavente, Spanje van WenPLissabon2017 - WaarBenJij.nu Palencia - Benavente - Reisverslag uit Benavente, Spanje van WenPLissabon2017 - WaarBenJij.nu

Palencia - Benavente

Door: Paul

13 Juni 2017 | Spanje, Benavente

Met de deur op een kier en het dakraam zover mogelijk open geprobeerd de kamer zo koel mogelijk te krijgen. Ondanks de warmte en de heen en weer lopende jongeren op de gang goed geslapen. Het ontbijtbuffet was goed verzorgt en toereikend tot aan de lunch. We hebben de route verlegd van Zamora naar Benavente omdat de 136 km naar Zamora te ver is en die naar Benavente 110 km, haalbaar als ook een betere aansluiting heeft op Portugal. De route gaat voor een groot gedeelte over de N610 via Vitalon de Campos, Becilla en Villaneuva del Campo naar Benavente. Het uitzicht van de dag is wijds en uitkijkend over een lappendeken aan diversiteit aan kleuren. In Bacilla van een heerlijke, gezonde en voedende lunch genoten. Toen we het stadje verlieten riep iemand ons na. Even gekeken of er iets van de fiets was gevallen en doorgefietst totdat een wit autootje voor ons in de berm stopte. De man die uitstapte had ik wel in een deuropening van een huis zien staan. Hij vertelde dat we verkeerd gingen voor de Camino. Uitgelegd dat we andere plannen hadden, hem bedankt en de hand geschud. Door de sterke zijwind op het laatste stuk hebben we veel verstookt. Aangekomen in Benavente was de accu goed leeg. In het stadje blijkt morgen een stier te worden losgelaten, zoals ook jaarlijks in Pamplona wordt, waar mensen door smalle straatjes worden opgejaagd door enkele stieren. Aan het begin van de avond werd in het centrum van de stad een grote optocht gehouden. Iedere deelnemende wijk had een grote groep mensen meelopen in de kleuren van de wijk voorafgegaan door hun eigen muziekgroep en een vaandeldrager. De muziek, ritmisch en opzwepend, deed me denken aan de laatste James Bond die zich deels afspeelde in Mexico stad. Helemaal voorop in de optocht werd de stier in een gesloten vrachtwagen gepresenteerd. We zijn benieuwd naar morgen, want zoiets maak je niet altijd mee. Je voelt de spanning in de stad.
De gedachte van de dag: In eentonigheid zit zelfs muziek.
Morgen in Benavente.

• 14 Juni 2017 - 21:19

Marjan:

Hallo Paul en Wolter!
    met een heerlijk glas witte wijn (het is wel door de week maar ik had 'm verdiend....) zit ik te genieten van jullie reisverslagen. een prachtige manier om de dag af te sluiten. Ook al reageer te weinig op jullie verslagen, elke keer als ik op de fiets zit denk ik natuurlijk aan jullie. Heel veel fietsplezier en een goed vervolg van jullie reis!
    groetjes vanuit Assen, Marjan