Agen - Mirande - Reisverslag uit Mirande, Frankrijk van WenPLissabon2017 - WaarBenJij.nu Agen - Mirande - Reisverslag uit Mirande, Frankrijk van WenPLissabon2017 - WaarBenJij.nu

Agen - Mirande

Door: Paul

02 Juni 2017 | Frankrijk, Mirande

Allereerst moet ik een paar dingen recht zetten. We zijn vandaag niet naar Auch gereden, zoals was aangekondigd maar naar Mirande via de D931 en de D939. De andere correctie betreft de afwezigheid van de genoemde slaapgelegenheden in Agen. Bij het verlaten van de stad, over de Garonne, kwamen we ze tegen. Volgens mij is de Garonne de rivier die vanaf Toulouse een aansluiting heeft op Canal du Midi en zo een waterweg vormt tussen de Atlantische Oceaan en de Middellandse zee. ( We hebben in 2012 tijdens de rit van Rome naar Santiago van het jaagpad langs Canal du Midi gebruik gemaakt. Vandaag voelen mijn benen, al vroeg een beetje papperig aan, jammer, maar het is niet anders. Het weer was licht bewolkt en overwegend zonnig. De verwachting is de er de komende dagen wel enkele onweersbuien zullen over trekken. Alhoewel iets minder, laten de kogeltjes van het voorwiellager nog steeds van zich horen. Met inmiddels 1600 kilometer op de teller zullen ze de rest ook nog wel volhouden. De fiets van Wolter geeft geen krimp en geniet van een drupje olie zo nu en dan. Het landschap is schitterend zoals jullie op de foto kunnen zien. Glooiend met vergezichten en diverse meertjes. Het lichtbruin gekleurde water van de Baïse laat zich zo nu en dan zien vanaf Condom tot aan Mirande. Langs de D939 op een afstand van nog 30 km van Mirande een Cola stop gehouden in Cafe de L’UNION. De caféhoudster kwam er even bij zitten en vroeg het e.e.a.. Volgens haar zijn fietsers naar Compostella voor het merendeel Nederlanders. De wandelaars naar Compostella volgen een andere route via Auch. Zo nu en dan een klein regendrupje geeft aan dat de lucht veel vocht bevat. De zon steekt dus de aangekondigde bui zit er waarschijnlijk in. In Mirande zijn niet zo veel slaapgelegenheden. Gezien de weersverwachting is een camping geen optie. Het werd Hotel Du Prince. Heel oud, groot, compleet met een mooie tuin en zwembad. Een nadeel is dat het hotel aan een zeer drukke doorgaande weg ligt. Onderweg naar het centrum nog even in de Kathedraal geweest en een kaars opgestoken. Het was inderdaad even, want een kosteres verzocht ons de Kathedraal te verlaten.
Gedachte van de dag: Ben bewust van diverse referenties met betrekking tot een kader.
Morgen naar Pau

• 03 Juni 2017 - 14:06

Marieke:

Blijft heerlijk om tijdens het voeden in de nachtelijke uren je verhalen te lezen pap, liefs