Nejara - Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van WenPLissabon2017 - WaarBenJij.nu Nejara - Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van WenPLissabon2017 - WaarBenJij.nu

Nejara - Burgos

Door: Paul

10 Juni 2017 | Spanje, Burgos

De plaatselijke kermis in Najera ging door tot 03.00uur (Botsauto’s en enkele trampolines ) met zoveel lawaai dat de oordoppen er geen verweer tegen hadden. Daarna nog even heerlijk geslapen ,nadat ik het teveel aan lucht, uit het matrasje had laten ontsnappen. Ontbeten met wat zoetigheden en een kop koffie in een lokaal koffiebarretje. Vanaf Najera de N-120a gevolgd. De hele ochtend een prettig wolkendek boven ons gehad waardoor het relatief koel bleef. In Santo Domingo de las Calzas wilden we nog even de kerk met de kippenkooi bezoeken. Vijf Euro p.p. entree was toch iets te veel van het goede, zodat we de kippen rechts hebben laten liggen. Op een gegeven moment ging de “tweebaans“ fietspad over in de N-120 die aanmerkelijk drukker was. De strook aan de kant was ruim maar toch. Langs de kant veel papavervelden gezien als ook de langgerekte wandelpaden die zo nu en dan de weg kruisten. Ook vandaag weer veel wandellaars gezien waar enkelen zichtbaar problemen hadden met de kniegewrichten. Een twintig kilometer voor Burgos hadden we nog een klim naar 1140 meter over drie kilometer van 6%. Hierna ging het berg afwaarts naar Burgos waar we bij een korte tussenstop erachter kwamen dat O en M al op de camping in Burgos stonden (68). Het was een leuk weerzien om met een paar biertjes de verhalen van de afgelopen weken even de revue te laten passeren. Daarna ons gemeld bij de camping en de tenten opgezet. De avond samen gezellig doorgebracht in een feestend Burgos en door het donkere bos weer terug naar de camping.
De gedachte van de dag: Snelheid is relatief in ieders perspectief.
Morgen Burgos.

• 10 Juni 2017 - 23:43

Gerke :

Earst in top-fytsprestaasje en dêrnei noch in dûbele top-skriuwpretaasje. Al mei al fyn ik it foar hjoed foar dy in toppretaasjedei.

• 10 Juni 2017 - 23:49

Tjitske:

Geniet van de ontmoeting. Gezellige dag in Burgos. En ........ Maastricht is ook een prachtige stad. Veel tekort voor 1dag! Tút Japke en Tjitske