Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van WenPLissabon2017 - WaarBenJij.nu Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van WenPLissabon2017 - WaarBenJij.nu

Burgos

Door: Paul

11 Juni 2017 | Spanje, Burgos

Ondanks de vermoeiende dag en een lange avond wilde de slaap maar moeilijk komen. Is maar goed dat we een rustdag ingelast hebben. Een ontbijt genoten bij de het Restaurant van de camping. Er was keuze tussen croissant en chocolade croissant. Daarna wat gelummeld, de nare piep van de voor rem verwijdert, de mail doorgenomen en bij Oebele en Marty op de koffie gegaan. De afspraak om rond twaalf uur de was te kunnen doen werd kwart over een. Al met al was het te warm, vierendertig graden in de schaduw, om de stad in te gaan. Dus tijd om wat bij te slapen, te lezen en het verhaal van de dag te maken. Ook met Wolter de route van de komende week doorgenomen. Er wordt richting Palencia en Zamora koers gezet richting Portugal. Mogelijk dat we hier of daar een rivier of kanaal opzoeken. Dit is afhankelijk van de aanwezigheid van een pad of weg langs het water én of de “berg” niet te hoog wordt in relatie tot het voordeel van langs een water te fietsen. Het is druk op de camping en op het terras waar ook veel mensen uit de stad vertier zoeken. In de kakafonie van de druk pratende Spanjaarden en enthousiast schreeuwende kinderen is het even heerlijk vertoeven. Daarentegen was de huldiging van een basketbalteam gisteravond op een van de pleinen van Burgos van een overtreffende kabeltrap met veel elektronisch ondersteuning. Rond vijf uur gaan we met zijn vieren de stad om daar nog wat te bekijken en de dag af te sluiten. Oebele vond de Kathedraal zo mooi dat hij er nog even in én om is gegaan terwijl wij een ijsje aten ergens in de schaduw. Terug op de camping is het flink afgekoeld en begint het zich te betrekken.
Gedachte van de dag: Veel geschreeuw heeft weinig wol om het lijf.
Morgen naar Palencia.